تحلیل بازار فروش بردهای هوشمند (تخته سفید تعاملی)

تحلیل بازار فروش بردهای هوشمند (تخته سفید تعاملی)

موارد مطرح شده در این مقاله

این گزارش رشد درآمد را در سطوح جهانی، منطقه ای و کشوری را پیش بینی می کند و تحلیلی از روند  صنعت تخته سفید تعاملی (Interactive Whiteboard) یا همان برد هوشمند از سال 2016 تا 2027 در هر یک از زیربخش ها، طبق تحقیقات Grand View از گزارشات بازار جهانی وایت برد تعاملی بر اساس فناوری، قالب آنها، تکنیک نمایش و ارائه، برنامه های کاربردی و مناطق بازار فروش را ارائه میدهد.

گزارش اجمالی

میزان بازار جهانی تخته سفید تعاملی (Interactive Whiteboard) 1.6 میلیارد دلار در سال 2019 ارزش گذاری شد که با  نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 7.6 درصدی از سال 2020 تا 2027 رشد کرد. افزایش پذیرش روش های یادگیری پیشرفته یکی از عوامل کلیدی است که تأثیر مثبتی بر استفاده از برد های هوشمند میگذارد. علاوه بر این، تقاضا برای کلاس های درس دیجیتال، افزایش محبوبیت برد های هوشمند را به همراه داشت و با وجود هوش مصنوعی، پیش بینی می شود که عامل محرکی بیشتری برای بازار است. وایت بردهای تعاملی (IWB) یک تجربه یادگیری سازگار، جذاب و کاربرپسند را ارائه می دهند. بنابراین در بین بخش های مختلف مانند دولت، شرکت ها و واحد های آموزشی محبوبیت پیدا می کنند.

نمودار رشد بازار وایت برد تعاملی

روند افزایش تقاضا برای تخته سفید تعاملی در آسیا اقیانوسیه

یادگیری دیجیتالی، آموزش سنتی کلاس ها را متحول کرده است. ظهور کلاس های درس مجازی و دوره های آموزش الکترونیکی منجر به افزایش تقاضا برای برد های هوشمند در بازار جهانی شده است. صنعت آموزش الکترونیکی در دهه گذشته شاهد رشد چشمگیری بوده است. این رشد را می‌توان به تکامل سریع دیجیتالی‌سازی، ارتباطات و دیگر پیشرفت‌های تکنولوژیکی نسبت داد که مقرون به صرفه هستند و به راحتی برای مخاطبان زیادی در دسترس قرار دارند.

مضاف بر این، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و یادگیری(ILT) در دانشگاه ‌ها، توسعه محتوای دیجیتال و برنامه‌های آموزشی موبایلی و همچنین ابتکارات آموزشی ملی، روش‌های آموزشی سنتی گچ و تخته ای را متحول کرده است. IWB ها به میزان زیادی در بخش آموزش مورد استفاده قرار می گیرند زیرا به معلمان کمک می کنند تا مفاهیم را با استفاده از تجسم پیشرفته با استفاده از تصاویر و گرافیک هایی از منابع اینترنتی، نشان دهند.

تدابیر دولت ها برای هوشمند سازی

با وجود ابتکارات مختلف دولتی برای تبدیل کلاس‌های تخته سیاه سنتی به کلاس‌های دیجیتال و اهمیت روزافزون یادگیری مجازی و محیط‌های آموزش الکترونیکی، انتظار می‌رود برخی از گرایش‌های اصلی، مرتبط با بازار برد های هوشمند باشد. به عنوان مثال، در ژانویه 2018، دولت مرکزی و ایالتی هند با هم اعلام کردند که تخته عملیات دیجیتالی را در مدارس دولتی مختلف در سراسر کشور، برای ارتقای کیفیت آموزش و توانمندسازی دانش آموزان با یادگیری هیجان انگیز و تجربه اطلاعات 360 درجه را عرضه میکنند.

سازمان ها باید آموزش های کافی را به کارکنان خود ارائه دهند. این فعالیت‌های آموزشی و توسعه محور، هزینه‌های قابل‌توجهی را چه از طریق پلتفرم‌های آنلاین و چه در محیط‌های کلاس درس دربر میگیرند. بنابراین، جایگزینی برنامه‌های آموزشی سنتی مبتنی بر مربی، با راه‌حل‌های آموزش الکترونیکی، همراه با پذیرش تخته‌های سفید تعاملی (برد های هوشمند) توسط شرکت‌ها یا سازمان‌ها، می‌تواند به طور بالقوه تا 50 درصد در هزینه‌های آموزشی و تا 60 درصد از حیث زمان آموزش صرفه‌جویی کند.

لذا، پیش بینی می شود با وجود محبوبیت IWB ها در شرکت های مختلف و سرمایه گذاری های قابل توجه توسط شرکت های کوچک و متوسط، باعث پیشرفت در فناوری و در نهایت تقاضا برای بازار فروش تخته سفید تعاملی را افزایش دهد.

نگرش فناوری

از حیث فناوری بکار رفته در برد های هوشمند، به دسته های مادون قرمز، مقاومتی، قلم الکترومغناطیسی، خازنی و… تقسیم می شوند. برد های هوشمند مقاومتی بیشترین سهم را در سال 2019 به خود اختصاص داد. لذا طبق دوره پیش بینی شده، این سهم تا سال 2027 از 1000 میلیون دلار فراتر می رود و با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) بیش از 7 درصد رشد می کند. برد هوشمند مبتنی بر تکنولوژی مقاومتی از فعل و انفعالات لمسی پشتیبانی می کند و می توان به طور کامل با انگشت یا قلم  با آن کار کرد.

لذا، انتظار می رود فناوری مقاومتی بکار رفته در برد های هوشمند عامل مقرون به صرفه در رشد IWB ها، در دوره پیش بینی شده باشد. علاوه بر این، پیش بینی می شود فناوری مادون قرمز در برد های هوشمند، نرخ رشد مرکب سالانه  را بیش از 6.5٪ افزایش دهد. IWB های مبتنی بر مادون قرمز در مقایسه با سایر IWB های مبتنی بر فناوری دیگر مانند تکنولوژی مقاومتی یا IWB های خازنی، کارکرد آسانتری دارند و بادوام هستند.

تخته سفید تعاملی مجهز به این فناوری عملکرد چند لمسی (Multi-Touch) را تضمین می کند و به طور گسترده در اتاق های مدیران شرکت، مکان های آموزشی و کلاس های درس استفاده می شود. پیش‌بینی می‌شود که تقاضای رو به رشد و استقبال خوب از این نوع برد هوشمند، بازار فروش را هدایت و پیش ببرد.

>>> برای بررسی و خرید برد هوشمند پارس شرکت دانش آوران اینجا را کلیک کنید <<<

بررسی قالب برد های هوشمند

برد های هوشمند از نظر فرم آنها، در دو قالب ثابت و قابل حمل عرضه میشوند. برد های هوشمند قابل حمل بیشترین سهم بازار را در سال 2019 به خود اختصاص دادند؛ که بیش از 47 درصد بود و پیش بینی می شود که بالاترین نرخ رشد را به ثبت برساند. IWB های قابل حمل برای ارائه های لحظه ای در طول سفرهای کاری مناسب هستند. IWB های قابل حمل نیازی به جایگاه مشخصی ندارند و از قابلیت چند لمسی پشتیبانی می کنند. به دلیل مزایای ذکر شده، IWB های قابل حمل در بین مصرف کنندگان محبوبیت پیدا می کنند، و از این رو انتظار می رود بازار فروش تخته سفید تعاملی قابل حمل، شاهد رشد قابل توجهی باشد.

همچنین انتظار می‌رود برد های هوشمند ثابت با نرخ خوبی، رشد خود را پیش ببرد. این رشد به چندین ویژگی مانند وضوح بالا برای کیفیت تصویر، زمان تاخیر کم و تعامل دقیق تر بستگی دارد. IWB های ثابت کاربر پسند هستند و پروتکل های استانداردی را ارائه می دهند که با اکثر امکانات رایانه و پروژکتورهای موجود سازگار میباشند. علاوه بر این، عواملی مانند طراحی قوی، افزایش تعامل با لمس انگشت، و توانایی آن برای عملکرد موثر بدون ارتقاء تجهیزات موجود، طبق امکانات ذکر شده برای برد های هوشمند ثابت، میتوان امیدوار بود که تقاضا برای خرید این دسته از IWB ها افزایش یابد.

تکنیک های نمایش

از نظر تکنیک های نمایشی در بردهای هوشمند، به نمایش و ارائه ظاهری و عمقی  تفکیک می شوند. تکنیک ارائه ظاهری سهم بازار بیش از 60 درصد از بازار جهانی را برای تخته وایت برد تعاملی در سال 2019 به دست آورد و پیش بینی می شود که از سال 2020 تا 2027 با بالاترین نرخ رشد کند. تخته سفید تعاملی با تکنیک نمایش ظاهری مجهز به ویدئو پروژکتور است. با این حال، یک ایراد عمده این است که خود ارائه دهنده باید از ایجاد سایه جلوگیری کند.

انتظار می رود تخته سفید تعاملی مجهز به نمایش عمقی، با CAGR بیش از 9.5 درصدی در دوره پیش بینی شده رشد کند. تکنیک نمایش عمقی، سایه نمایشگر موجود در پشت تخته سفید تعاملی را شناسایی و حذف می‌کند و بر یک نگرانی کلیدی مرتبط با تکنیک نمایش ظاهری IWB ها غلبه می‌کند.با این حال، تخته وایت برد تعاملی با نمایش عمقی، به طور قابل توجهی گرانتر از نوع نمایش ظاهری است و اغلب از نظر اندازه بزرگ و نصب آنها سخت است.

بررسی برنامه های کاربردی

برنامه های کاربردی به دسته های آموزشی، شرکتی، تجاریی و موارد دیگر تقسیم میشوند. انتظار می رود برنامه های آموزشی برد های هوشمند به عنوان یک بازار پرسود برای تولیدکنندگان IWB ظاهر شود. تخته سفید تعاملی در موسسات آموزشی، معلمان را قادر می سازد تا به راحتی موارد یادگیری سفارشی شده را طبق محتوای موجود ایجاد کنند تا تجربه بصری در زمان واقعی (Real-Time) را به دانش آموزان ارائه دهند. علاوه بر این، IWB ها مشارکت دانش آموزان را در جلسات و بحث های گروهی علمی افزایش می دهند و نیاز به یادداشت برداری را نیز از بین می برند.

سهم بازار برد هوشمند

سهم بازار برد هوشمند از نظر کاربرد آن در جهان

کاربرد شرکتی بردهای هوشمند، بیش از 15.0 درصد از سهم بازار جهانی را در سال 2019 به خود اختصاص داده است. وایت بردهای تعاملی در بخش شرکتی مورد توجه قرار گرفته اند زیرا متخصصان در اتاق های جلسات و کنفرانس شرکت، از تخته سفید در طول برنامه ریزی، طراحی و مراحل مختلف توسعه یک محصول، استفاده می کنند. امروزه، برد های هوشمند به یک شبکه تجاری متصل شده است. این قابلیت به کاربران مختلف دورکاری این امکان می دهد را تا صفحه نمایش را از راه دور مشاهده کنند. علاوه بر این، کاربران از راه دور می‌توانند هر محتوای دیجیتالی مانند اسناد و یادداشت‌ها را مستقیماً در سرور، برای مراجعات بعدی خود بدون نیاز به گرفتن عکس یا یادداشت‌ برداری فیزیکی از محتواها، ذخیره کنند.

نگرش منطقه ای

اروپا بر بازار فروش برد های هوشمند تسلط داشت و بیش از 35 درصد از سهم بازار جهانی را در سال 2019 کسب کرد. بریتانیا یکی از مصرف کننده های عمده IWB ها است؛ مسیر دریافت و پذیرش فناوری های نوآورانه در مباحث آموزشی را باز است. علاوه بر این، افزایش پذیرش یادگیری ترکیبی در مؤسسات آموزشی به تقاضا برای تخته سفید تعاملی کمک می کند. این عوامل ذکر شده رشد بازار وایت بردهای تعاملی را در اروپا افزایش داده است.

پیش‌بینی می‌شود آسیا اُقیانوسیه سریع‌ترین میزان رشد یعنی شاهد CAGR بیش از 9.5 درصدی باشد. ابتکارات آموزش الکترونیکی در اقتصادهای نوظهور مانند ژاپن و هند منجر به افزایش تقاضای بردهای هوشمند شده است. علاوه بر این، روشی نوین و بهینه تر مطرح است، مانند تعدادی از ابتکارات دولتی متمرکز بر ادغام کلاس های درس با فناوری های مختلف برای تسهیل در یادگیری دانش آموزان؛ که باعث فزونی درخواست برای IWB ها در این ناحیه میشود. مضاف بر این شرایط، به دلیل حضور عوامل و شرکت های کلیدی ذیل در این منطقه (آسیا اُقیانوسیه)، میتوان امیدوار بود رشد قابل توجهی در بازار بردهای هوشمند رخ بدهد:

  • Panasonic Corporation
  • LG Display
  • SAMSUNG ELECTRONICS
  • SHARP CORPORATION

بررسی سهم بازار شرکت ها

در بازار جهانی حال حاضر رقابت شدیدی در سهم بازار شرکت های جهانی زیر است:

  • BenQ Corporation
  • Boxlight Corporation
  • Cisco Systems
  • Google Inc
  • Microsoft Corporation

این رقبا در بازار فروش به ویژه در معرفی محصولات جدید در بازار برای افزایش سبد محصولات خود تمرکز می کنند تا بهترین رتبه از رقابت را کسب کنند. به عنوان مثال، در می 2017، شرکت پاناسونیک با هدف مقرون به صرفه تر کردن ارتباطات دیجیتالی، نمایشگر تخته سفید تعاملی دولمسی با نمایشگر LED 75 اینچی و یک نمایشگر LED 65 اینچی FHD (Full HD) را معرفی کرد. علاوه بر این، چندین کاربر می توانند به طور همزمان از این برد های هوشمند استفاده و برای انجام فعالیت های گروهی بکار گرفته شوند. این دست اندرکاران بازار بطور خاص برای ورود به سرمایه گذاری و همکاری مشترک به منظور افزایش حضور خود در بازار تمرکز می کنند.

به عنوان مثال، در سپتامبر 2018، Boxlight Corporation مالکیت EOSEDU LLC را اعلام کرد. EOSEDU LLC در ارائه مشاورهایی برای بازار آموزش K-12 مشغول است. از طریق این مالکیت، Boxlight Corporation انتظار دارد میزان سود خود را افزایش دهد و همچنین قصد دارد مجموعه ای جامع در بازار فناوری آموزشی ارائه دهد. علاوه بر این، به دلیل رقابت شدید، عوامل بازار با تمرکز بر روی ارائه راه حل های کم هزینه برای به دست آوردن بهترین رتبه های رقابتی در بازار برد های هوشمند تلاش میکنند.

>>> برای بررسی و خرید برد هوشمند پارس شرکت دانش آوران اینجا را کلیک کنید <<<

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من